24.10.2024

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

               

                                                                         T.C
                                                        ÇARDAK KAYMAKAMLIĞI
                                                            İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ
                                                 HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

SIRA NO

HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
(EN GEÇ)

1

Telefon ile veya bizzat gelerek sorulan dini soruların  cevaplandırılması

---

ANINDA

2

E-mail yoluyla sorulan dini soruların  cevaplandırılması

Form dilekçe

5 GÜN

3

Mektup ve faks yoluyla sorulan dini soruların  Cevaplandırılması

Dilekçe

7 GÜN

4

İhtida İşlemleri

1- Dilekçe, 

2- Fotoğraf (4 Adet),

3- Yabancı uyruklu ise pasaport Örneği. 

1  SAAT

7

Vekalet Yoluyla Kurban Kesimi

Banka Dekontu

30 DAKİKA

8

Cami Devirleri

1-  Dilekçe

2-  Caminin isim tutanağı

3-  Cami devir tutanağı

2 GÜN

9

Cami Dersleri

Dilekçe
Not: Haftada en az iki saat ders olacaktır.

1 SAAT

10

Dernek, Vakıf, Kurum ve Kuruluşlardan Vaaz ve Mevlit için Camilerin Kullanım İzni

Dilekçe 

2 GÜN

11

Tarihi Camilerde Film, Fotoğraf Çekim İzni

Dilekçe 

5 GÜN

12

Ulusal TV.lerin tarihi camilerde  Mevlit programlarını çekim izni.

Dilekçe 

15 GÜN

13

Güneşin doğuşu ve batış vakti öğrenme talepleri

Dilekçe

7 GÜN

14

Kur'an Kurslarına Öğrenci Kayıt İşlemleri

1- Form dilekçe

2- Vesikalık fotoğraf (2 adet)

10 DAKİKA

15

Yaz Kur'an Kurslarına Öğrenci Kayıt İşlemleri

 Form dilekçe

10 DAKİKA

16

Kur'an Kursu Açılışı

1- Kurs binasına ait tahsis belgesi,

2- Bina tanıtma formu,

3- Milli Eğitim Müdürlüğü raporu,

4- Sağlık Müdürlüğü raporu, 

1 AY

 

 

 

 

17

Camilerde Kur'an Öğretimi Kurslarına Kayıt İşlemleri

Form dilekçe

10 DAKİKA

18

Hac Ön Kayıt İşlemleri

1-  Form dilekçe,

2-  Nüfus cüzdanı  fotokopisi,

3-  Ön kayıt ücretinin bankaya yatırıldığına dair para dekontu.

30 DAKİKA

19

Umre kayıt İşlemleri

1- Form Dilekçe

2- Katılacağı tur tarihi itibariyle geçerlilik süresi en az (1) yıl olan pasaport,

3- Nüfus cüzdanı fotokopisi,

4- 4x6 ebadında arka fon rengi beyaz olan (3 adet) vesikalık fotoğraf,

5- Umre seyahat ücretinin yatırıldığına dair para dekontu,

6-  Aşı kartı,

7- Umreye yalnız gidecek 45 yaşından küçük bayanlar ile 18 yaşından küçük erkekler için, noterden alınacak muvafakatname ile taahhütname,

8- 45 yaşından küçük bayanlardan eşleriyle birlikte gidecek  olanların evlenme cüzdanı fotokopisi, yanında eşi olmayıp birinci derece erkek akrabası ile gidecek olanlardan ise akrabalık belgesi.

Denizli İl Müftülüğüne Yönlendirilir.

20

Cami Derneklerinin İl Dışı Yardım İstekleri için İstenen Belgeler

1-  Dilekçe,

2-  İl Dernekler Müdürlüğü İzin Belgesi,

3-  Yetki Belgesi

4-  Kaymakamlık Üst Yazısı,

5-  İbanlı Banka Hesap numarası

20 GÜN

21

Cami Yapımı

1-  Dilekçe

2-  Tasdikli Proje

3-  Şahıs ile Mal sahibinin Noterden Tasdikli Taahhütname. 

4-  Tapu fotokopisi. 

5-  Arsanın Belediyesi İmar Planında Cami Yeri Olarak Tahsisine Dair Belge.

15 GÜN

22

Cami Derneklerinden Gelen Yardım Talepleri

1-   Keşif Özeti.

2-   İnşaat  Fotoğrafı.

3-   Tapu/Tahsis Belgesi

4-   Teşekkülün Hukukî Statüsünü gösteren belge.

5-   Teşekkülün faaliyette olduğuna dair belge.

6-   İnşaat Ruhsatı veya Onarım Belgesi. 

30 GÜN

23

Gerçek veya Tüzel Kişilerce (Cami ve Kur’an Kursu Yaptırma Yaşatma Dernekleri vb.) cami yaptırma başvuru işlemleri

1-   Cami yeri imar planında ibadet alanı olarak ayrılmış olmalıdır.

2-   Cami yapılacak alan 2500 m² den küçük olmamalıdır. 

3-   Camii yapacak şahıs veya tüzel kişiler dilekçe ile müracaat edeceklerdir.

4-   Cami yapılacak yerin Tapusu olacaktır.

5-   Cami derneği tarafından cami yapılacaksa; Cami yapılacağına dair alınan kararın fotokopisi getirilecektir. 

6-   Köylerde yapılacak cami için Köy Muhtarlığı Karar Alacak ve . Kararın fotokopisi getirilecektir.

7-   İl ve İlçelerde yapılacak camiler için Müftülükçe Valilik ve Kaymakamlık onayı alınacaktır.

30 GÜN

24

Emekli veya görevden ayrılanların pasaport belgesi müracaatında

1- Emekli veya görevden ayrıldığı tarihteki görev yerini ve en son ikamet adresini ve T:C kimlik numarasını, sahip olduğu Pasaportun numarasını, telefon numarasını belirtir pasaport müracaat belgesi yazılı beyanı,

2- Eşi, kızı veya çocuklarının müracaatında memurun eşi ve çocuğu olduğunu, T. C. Kimlik numarasını belirtir yazılı pasaport talep belgesi beyanı. 

5 GÜN

25

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Kapsamında Yapılan Başvuruların Cevaplandırılması

Dilekçe veya e-posta

15 GÜN


 

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.


 

İlk Müracaat Yeri

:

İlçe Müftülüğü

İkinci Müracaat Yeri

:

Kaymakamlık

İsim

:

Cesim ŞAHİN

İsim

:

Levent KÜÇÜK

Unvan

:

İlçe Müftüsü

Unvan

:

Kaymakam

Adres

:

Çardak İlçe Müftülüğü

Adres

:

Çardak Hükümet Konağı

Telefon

:

0 258 851 2070

Telefon

:

0 258 851 2007

Faks

:

0 258 851 1138

Belge Geçer

:

0 258 851 2065

e-Posta

:

cardak@diyanet.gov.tr

e-Posta

:

kaymakamlik@cardak.gov.tr